Is Nordic Walking echt zo goed?

Nordic walking zorgt ervoor dat het wandelen heel effectief wordt doordat de rug-, schouder- en armspieren tijdens het wandelen intensief worden gebruikt.
Tijdens de goed uitgevoerde Nordic Walking techniek worden de spieren in nek, schouders en armen doorlopend aangespannen en ontspannen.

In vergelijking tot sportief wandelen is het energiegebruik gemiddeld 20% hoger. De belasting op het hart-longsysteem neemt toe, terwijl de ervaren zwaarte van de training niet toeneemt.
Het uiteindelijke resultaat is dat een training effectiever wordt, zonder dat de belasting op de gewrichten, de rug en benen toeneemt.

Nordic Walking heeft bewezen zeer geschikt te zijn voor hartpatienten.

Nordic Walking geeft verlichting bij nek- en schouderklachten.
Klachten in het bovenlichaam die verband houden met de wervelkolom worden ook verminderd door Nordic Walking

Nordic Walking kan door iedereen beoefend worden, waar en met wie je maar wilt.

Voordelen van Nordic Walking

Laag blessurerisico

Snelle gezondheidswinst

Je gebruikt ongeveer 90% van al de spieren in je lichaam

Je verbruikt meer energie dan bij (sportief) wandelen

Je komt in de buitenlucht en in de natuur

De stokken bieden steun en stabiliteit

De stokken verminderen de belasting op de knieën, heupen, enkels en wervelkolom

Nordicwalken in een groep betekent sociale contacten

Nordic Walking is goedkoop